Bundan önceki örneklerde ev nesnesinin örnek değişkenlerinin, aşağıdaki gibi bir ifade kullanılarak ayarlanması gerekiyordu.
ev.kat = 5; ev.alan = 2500; ev.oturansayisi = 4;
Ancak bu yöntem hataya açıktır ve bunu çok daha iyi gerçekleştirebilecek bir yöntem de mevcuttur. Yapılandırıcı (constructor), bir nesne oluşturulduğu anda bu nesneyi ilk kullanıma hazırlar. Yapılandırıı kendi sınıfı ile aynı isme sahiptir ve söz dizimi olarak metoda benzer. Ancak, yapılandırıcıların açık bir dönüş tipi yoktur. Yapılandırıcıların genel yapısı aşağıdaki gibidir:
erişim sınıf-ismi() { // yapılandırıcı kodu }
Genellikle, bir sınıf tarafından tanımlanan örnek değişkenlere ilk değer atanırken veya bir nesnenin eksiksiz oluşturulması için gerekli diğer başlangıç prosedürlerini gerçekleştirirken yapılandırıcılar kullanılır. Ayrıca yapılandırıcılarda erişim genellikle public' tir, çünkü yapılandırıcılar normal olarak kendi sınıfları dışından çağırılırlar.
Biz tanımlasak ta, tanımlamasak ta tüm sınıfların yapılandırıcları vardır, çünkü C# otomatik olarak, tüm üyeler değişkenlere sıfır (değer tipleri için) veya null (referans tipleri için) değerini atayan varsayılan yapılandırıcı sağlar. Biz kendi yapılandırıcımızı tanımladığımız andan itibaren varsayılan yapılandırıcı bir daha kullanılmaz.
class Deneme { public int x; public Deneme() { x = 10; } } class DenemeOrnek { public static void Main() { Deneme d1 = new Deneme(); Deneme d2 = new Deneme(); Console.WriteLine(d1.x + d2.x); } }Bu örnekte Deneme için yapılandırıcı şudur:
public Deneme() { x = 10; }
0 yorum:
Yorum Gönder